Proiectul „12B – Reflectarea realităților adolescenței”

Despre proiect

„12B – Reflectarea realităților adolescenței” primul proiect teatral-educativ desfășurat în toamna anului 2024, conceput pentru a aduce în prim-plan provocările reale ale adolescenților din liceele gălățene.
Prin spectacolul omonim, dar și prin activități conexe inovatoare (discuții cu psihologi, procese simulate, aplicație video interactivă), proiectul a creat un cadru de dialog autentic și formare prin artă.

1 septembrie – 15 decembrie 2024, Galați

Inițiativă cultural-educativă a Asociației Teatrul Impuls, cofinanțat de Primăria Municipiului Galați.

Despre proiect

„12B – Reflectarea realităților adolescenței” primul proiect teatral-educativ desfășurat în toamna anului 2024, conceput pentru a aduce în prim-plan provocările reale ale adolescenților din liceele gălățene.
Prin spectacolul omonim, dar și prin activități conexe inovatoare (discuții cu psihologi, procese simulate, aplicație video interactivă), proiectul a creat un cadru de dialog autentic și formare prin artă.

Obiectivele proiectului

  • Promovarea educației prin teatru și dialog social.
  • Sensibilizarea comunității asupra problemelor reale ale adolescenților.
  • Sprijinirea dezvoltării gândirii critice și a exprimării opiniilor.
  • Crearea unei resurse educaționale digitale, disponibile gratuit.

Grup țintă

Proiectul s-a adresat unui număr de peste 400 elevi cu vârste între 14 și 18 ani din liceele din Galați, implicați direct în activitățile educative și teatrale.

Ce s-a întâmplat în cadrul proiectului

Spectacolul „12B”

Piesa a pus în scenă dilemele morale și sociale cu care se confruntă adolescenții: bullying, consum de substanțe, presiunea socială, probleme familiale. Actorii au oferit interpretări de o intensitate emoțională aparte, generând un impact autentic asupra publicului tânăr.
Au fost organizate 4 reprezentații live la Aula Magna a Universității „Dunărea de Jos” Galați.

Discuții moderate de psihologi

După fiecare spectacol, elevii au participat la sesiuni de discuții ghidate de specialiști, reflectând asupra comportamentelor personajelor și analizând teme ca asumarea responsabilității, presiunea anturajului, gestionarea stresului.

Simulare de proces juridic

Participanții au fost împărțiți în echipe, analizând un caz inspirat din piesă și susținând pledoarii în roluri de avocați, procurori sau judecători. Această activitate a stimulat gândirea critică și înțelegerea mecanismelor juridice.

Aplicație video interactivă

Un produs digital inovator, disponibil online, care permite utilizatorului să vizioneze spectacolul și să ia decizii în momente-cheie. Fiecare alegere este însoțită de explicații psihologice și juridice, oferind o experiență educațională profundă și personalizată.

Impactul educațional

  • Elevii au devenit mai conștienți de efectele comportamentelor dăunătoare
  • Dialogul despre responsabilitate personală a fost mai aplicat și mai sincer
  • Proiectul a susținut exprimarea liberă și empatia, într-un spațiu sigur
  • Chestionarele și feedback-ul au arătat o receptivitate crescută la mesajele transmise

Potrivit evaluării prin chestionare și feedback informal (WhatsApp), peste 90% dintre participanți au declarat că proiectul i-a ajutat să înțeleagă mai bine problemele din jurul lor și să reflecteze asupra propriilor alegeri.

Ce au spus participanții:

„Am simțit că mă regăsesc în poveste. A fost prima dată când o piesă m-a făcut să-mi pun întrebări despre mine.”
– elev participant, clasa a XI-a

„Mi-am dat seama că multe reacții pe care le consider normale pot răni pe cineva. M-a ajutat mult.”
– participant în simularea de proces

Inovație și sustenabilitate

  • Aplicația video interactivă a extins impactul proiectului dincolo de evenimentele live.
  • A fost creată o resursă educațională gratuită, accesibilă, reutilizabilă.
  • Proiectul poate fi replicat și adaptat în alte orașe și comunități.

Unde și când

Locație: Sala Aula Magna, Universitatea „Dunărea de Jos” Galați
Datele spectacolelor:

  • 9 și 10 noiembrie 2024
  • 16 și 17 noiembrie 2024

De ce a fost important

Conform raportului OMS din 2023, România se află pe locul 3 în Europa la incidența bullying-ului. 82% dintre elevi au fost martori, iar aproape 50% victime. „12B” a fost răspunsul nostru la aceste realități – o formă de intervenție prin teatru, empatie și reflecție.

Recunoaștere și implicare

  • Elevii au primit diplome și adeverințe pentru implicare activă.
  • Proiectul a contribuit la consolidarea unei rețele locale de educație non-formală, implicând profesori, actori, psihologi și voluntari.
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
slide image
INSPECTORUL ȘCOLAR JUDEȚEAN GALAȚI Logo INSPECTORUL ȘCOLAR JUDEȚEAN GALAȚI
UNIVERSITATEA DUNĂREA DE JOS GALAȚI Logo UNIVERSITATEA DUNĂREA DE JOS GALAȚI
PRIMĂRIA GALAȚI Logo PRIMĂRIA GALAȚI

Parteneri:

  • Primăria Municipiului Galați
  • Universitatea „Dunărea de jos” Galați
  • Psiholog: Alina Gălățanu
  • Psiholog: Andreea-Aida Pușcașu
  • Irina Toader – Cîmpureanu
  • Alice-Mihaela Comănescu
  • Raluca Drăgan-Nicolau
  • Kinelink Moovee
  • Anarchy Barber Shop
  • Union Jack
  • ProLider FM

Distribuția:

  • Carla – Mihaela Godorozea
  • Ingrid – Bianca Totolici
  • Matei – Laurențiu Bobeică
  • Cristi – Strat Ionuț
  • Andrei – Cristian Gheorghiu
  • Mihai – Aurelian Gheorghe
  • Gabi – Theodor Crețu
  • Cătă – Mariu Avramescu
  • Cristina – Denisa Onisie
  • Corina – Lavinia Eiler

Echipa creativă:

  • Text și Regia: Lavinia Eiler
  • Grafică spectacol: Gabriel Costache
  • Video și sound design: Silviu Dobre
  • Afiș și fotografie: Gabriel Lungu
  • Organizator & producător: Asociația Teatrul Impuls
  • Specialist marketing: Lavinia Eiler și Denisa Onisie
Scroll to Top